пʼятниця, 5 червня 2020 р.

Виклики дистанційного навчання


З метою удосконалення освітнього процесу, на підставі викликів, що виникли під час кризи через COVID-19, практичним психологом відділу у справах молоді було проведено опитування  стосовно вивчення думки щодо дистанційного навчання.
Респондентами були здобувачі освіти та науково-педагогічні працівники.
Загальна кількість опитаних становила 817 осіб.
З них - 750 (92%) студентів та 67 (8 %) викладачів. 

Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Ваша стать. Кількість відповідей: 817 відповідей.
Факультет іноземних мов - 173 (21,4%);
Факультет мистецтв - 128 (15,8%)
Хіміко-біологічний - 107 (13,2%);
Факультет педагогіки і психології - 101 (12,5%);
Фізико-математичний факультет - 97 (12 %);
Факультет філології і журналістики - 79 (9,8%);
Географічний - 21 (2,6%);
Інженерно-педагогічний - 77 (9,5%);
Факультет фізичного виховання - 17 (2,1%);
Історичний - 9 (1,1%);

Ефективність дистанційного навчання респонденти оцінили наступним чином. За 5-бальною шкалою.
Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Наскільки ефективне, на Вашу думку, дистанційне навчання для здобувачів освіти? Оцініть, будь ласка, за 5-бальною шкалою. *. Кількість відповідей: 817 відповідей.


Найбільш ефективними засобами ДН на думку опитаних виявилися:
1.     веб-сервіси для проведення онлайн-занять (Zoom, Meet тощо) - 73, 7%
2.     мобільні додатки (Viber, Messenger, Telegram та ін.) - 67,2 %
3.     освітні платформи для організації інтернет-навчання (Moodle, Google Class та ін.) - 66,5%
4.     електронна пошта - 46,1%
5.     веб-сервіси для створення інтерактивних завдань - 10,4%
6.     платформи відкритих курсів ED-ERA, Coursera, Prometheus - 8,3%
7.     http://bbb.umo.edu.ua/b - 0,1%
8.     skype - 0,1%
9.     https://idroo.com/ - 0,1%
10. не підходять ніякі і нічого з переліченого по 0,1%.


З наступної діаграми бачимо, як розподілився відсоток здобувачів, хто дистанційно, та все ж, долучався до освітнього процесу.
Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: З Bашого досвіду, який відсоток здобувачів освіти долучався до дистанційної освіти під час карантину? *. Кількість відповідей: 817 відповідей.
Більшість (55,6%) вважає, що присутні були 75 % здобувачів.
20,1% стверджує про 100% присутність.
17,5% говорить про половину, тобто 50% студентів.
3,2% вважає 25% явку здобувачів.
0,4% вказує на відсутність, тобто 0% присутності.
Решту відповідей розподілились в межах 80-90%. Що говорить про досить високі показники.

Найбільш ефективними організаційними підходами у навчальному процесі респонденти вважають: 
  • Поєднання синхронного (живого онлайн) та асинхронного (віддаленого) навчання - 67,7%;
  • Диференціація навчання та гнучкість підходів - 58%;
  • Індивідуальний вибір засобу навчання викладачем - 51%;
  • Вибір єдиного засобу навчання колективом освітнього закладу - 23,6%;
  • Можливість, яка появиться у викладачів спілкуватися більш індивідуально зі студентами і можливість більше вникнути у проблеми. - 0,1%
  • дисциплінованість учасників навчального процесу - 0,1%
  • Можливість вчитися у зручний для мене час - 0,1%
Стосовно прогнозів щодо майбутніх інтеграційних процесів в освіті, зафіксовано наступні відповіді.

1. 42,4 % вважає, що формальна освіта частково збагатиться елементами дистанційної освіти.

2. 34 % - почне розбудовуватись новий тип інтегрованої індивідуалізованої освітньої системи.

3. 23 % говорить, що формальна освіта збагатиться елементами неформальної освіти у дистанційному режимі.

4. 0,1% - знизиться якість освіти.

5. 0,1% - мало що зміниться.

6. 0,1% - дистанційна форма навчання довела недосконалість нашої освітньої системи.

7. 0,1% - сподівається, що дистанційно взагалі не буде вчитись.

8. 0,1% - дистанційне навчання негативно відобразиться на якості знань.

Необхідними умовами для ефективної реалізації дистанційного навчання у майбутньому, на думку респондентів, є: 
  • якісний і хороший інтернет-зв'язок;
  • бажання навчатись дистанційно, та можливо подальше проведення лекцій у дистанційному форматі, оскільки усі хто не можуть відвідати очну лекцію можуть бути присутні дистанційно;
  • технічне забезпечення студента і викладача, систематичність, відповідальність і бажання навчатись з обох сторін;
  • введення електронної версії балло-рейтингової системи;
  • власний окремий додаток для проведення онлайн навчання для меншого навантаження системи.
  • створення презентацій, навчальних відео;
  • контроль; систематичність;
  • взаєморозуміння і знаходження спільної мови з викладачем;
  • створення колективних робіт, де можна залучити кожного студента;
  • заохочення, кваліфікація, мотивація та готовність викладачів до змін;
  • гнучкі терміни здачі робіт;
  • лояльність викладачів;
  • відповідальність;
  • опанування викладачами на відповідному рівні інформаційних технологій, вибір єдиної платформи для навчання, лекції у форматі онлайн-зустрічей з подальшим закріпленням матеріалу у формі інтерактивних завдань. Відповідальне ставлення викладачів до дистанційної освіти, як до повноцінного виду освіти.
  • для ефективного дистанційного функціонального навчання необхідно окреслити завдання й напрями процесу розробки дистанцій­ної навчальної програми, підготовку навчальних матеріалів для їх дистанційної передачі і розподілити обов´язки так, як потребує система дистан­ційного навчання.
  • поінформованість викладачів, чіткість, конкретика щодо організаціі роботи зі студентами та, найголовніше, вміння викладачів ЕФЕКТИВНО застосовувати сучасні технології. Пам‘ятати, що оригінальність у 2020 досить-таки відрізняється від поняття оригінальності попередніх десятиліть.
  • За умов чітко сформульованої стратегії дистанційної освіти в Україні, наявності відповідних програм загальнодержавного та регіонального рівнів, високого рівня комп’ютеризації системи освіти, цифрової компетентності викладачів дистанційне навчання у майбутньому буде ефективним.
  • відповідальне (неформальне) ставлення до дистанційного навчання зі сторони суб'єктів освітнього процесу (викладачів і студентів); вміння вдало поєднувати різні платформи дистанційної освіти для забезпечення ефективності навчального процесу.
  • зробити завдання більш цікавими і зрозумілішими,адже все-таки робиться без викладача,і попереднього живого пояснення теми,адже на живих парах,ми дізнаємося більше цікавого,а ніж прочитавши тему в мудлі!
  • ресурс для проведення онлайн занять, що зміг би досконало працювати при навантаженні системи. З Big blue bottom виникали проблеми від перезавантаження ресурсу.
  • високий рівень мотивованості студентів; технічне забезпечення процесу (камери, мікрофони, програмне забезпечення); високий рівень базової підготовки студентів
  • більш доступні матеріали, подача тем в цікавих формах до прикладу в відео, цікавих презентаціях, де не сильно багато тексту.
  • доступ до онлайн-платформ, які працюють без перебоїв. Освіченість викладачів та студентів у сфері комп'ютерних технологій.
  • наявність єдиної платформи що буде відповідати вимогам освітнього процесу. (Мудл таким не вважаю)
  • відведення на дистанційне навчання не більше 5% від загального обсягу навчального процесу.

Вашій увазі нижче представлена діаграма, яка демонструє ефективність/якість дистанційного навчання у рамках перекваліфікації та/чи самоосвіти. 

 Діаграма відповідей у Формах. Назва запитання: Наскільки ефективне, на Вашу думку, дистанційне навчання для здобувачів освіти в рамках перекваліфікації та/чи самоосвіти? Оцініть, будь ласка, за 5-бальною шкалою. *. Кількість відповідей: 817 відповідей.
Небувалі виклики - це унікальний досвід, народження інноваційних ідей і прискорене набуття нових якостей. Поступово послаблюється карантин і наразі надзвичайно важливим є рефлексивний аналіз набутого досвіду впродовж дистанційного навчання. Віримо, що з отриманого досвіду буде взято лише позитивні моменти. 
А поки - вдалого завершення навчального року! 
УСПІХІВ!!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар

ВІДТЕПЕР ШУКАЙТЕ НАС ТУТ ✋👇

ОСНОВНІ СТОРІНКИ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ  https://tnpu.edu.ua/vyhovna%20robota/sps.php  https://www.instagram.com/ps_tnpu/  T...