четвер, 2 грудня 2021 р.

Конфлікти в команді: 6 кроків, щоб помирити колег

Тема робочих конфліктів буде актуальною, допоки люди працюють у колективах. Адже усі мають різний багаж досвіду, навичок, переконань, методів роботи і саме через нього оцінюють спільну співпрацю. І кожен намагається відстояти своє. Як же діяти, коли розкол трапився у вашій команді?

Порадами ділиться HR-експертка Марина Молчан. "Впевнена, що кожен неодноразово ставав учасником конфлікту в команді. А тому розуміє, наскільки суттєво подібні ситуації здатні ускладнити роботу та сповільнити загальний прогрес. А управлінці знають ще й про те, як негативно забарвлена комунікація між колегами в результаті впливає на розвиток та прибутки компанії"

Що варто знати про вирішення робочих конфліктів


Фахівець із конфліктології, професор Нью-Йоркського університету Пітер Келлет впевнений, що більшість конфліктів виникають внаслідок непорозуміння та хибної інтерпретації інформації. Головною характеристикою конфліктної ситуації, на його думку, є прагнення кожної сторони зайняти позицію, яка несумісна з інтересами іншої сторони.

"Складні ситуації всередині команди точно не слід ігнорувати, як і вдаватись до інших крайнощів — скаржитись або звинувачувати іншу сторону конфлікту. Втім, не радила б також вирішувати їх, використовуючи загальні стратегії компромісу або переговорів. Найефективніший спосіб вирішення конфліктів на робочому місці — це намагатися зрозуміти обидві сторони, вникнути в суть питання, а потім вирішувати його спокійно та поетапно, підтримуючи здоровий баланс між учасниками".

Як врегулювати конфліктні ситуації на робочому місці


Пропоную вам розглянути покроково стратегію врегулювання конфліктних ситуацій. Пересвідчилася на власному досвіді, що це справді ефективний спосіб перетворення деструктивних конфліктів (що призводять до руйнування стосунків і дисбалансу команди) на конструктивні (спрямовані на пошук спільного рішення).

Крок. 1. Прискіпливо розгляньте ситуацію, що склалася
Відтермінована реакція — це ризик поглиблення ситуації та її виходу поза межі контролю.

Крок 2. Оцініть рівень впливу конфлікту на робочий процес
Аби зробити перебіг ситуації більш керованим, вдайтеся до аналітичних кроків. Проаналізуйте, яким чином конфлікт впливає на продуктивність учасників, а потім обговоріть це з ними. Розуміння наслідків допоможе учасникам усвідомити, яким чином має бути вирішена проблема і за допомогою якої стратегії.
Інколи й проблема може бути невеликою, і її вплив не надто сильним, проте невірно обрана для розв’язання проблеми стратегія виявиться надто складною і тривалою. Це призведе до витрачання далеко не зайвих часу та грошей. Аби цьому запобігти, я рекомендую правильно оцінити проблему і коректно побудувати шлях до її вирішення.

Крок 3. Прозоро й відкрито комунікуйте з усіма учасниками конфлікту
Коли люди беруть участь у конструктивному вирішенні конфлікту, вони більше залучаються до роботи. В цьому основна перевага постійної та відкритої комунікації. Дослідження BetterUp «The Value of Belonging at Work», проведене в березні 2020 року, стверджує, що один-єдиний випадок «мікровиключення» одного з членів команди зі спільного процесу може призвести до зниження продуктивності людини в командному проєкті на 25%. Зрозуміло, що це впливає і на загальний результат роботи команди.

Крок 4. Уточнюйте позицію кожного з членів команди
Сторін протистояння може бути дві, проте у кожного учасника може бути своя точка зору. Її неврахування може або поглиблювати конфлікт надалі, або ж ускладнювати пошук ефективного рішення.
Щоб уникнути цього, кожному члену команди варто висловлювати свою точку зору — так усі будуть почуті. А лідеру команди — допомогти задіяним у протистоянні людям визначитися, хто вони й де у конкретній ситуації. Бо дуже часто учасники конфлікту у вирі слів та подій вже не можуть однозначно сформулювати, з чим вони погоджуються чи ні та яку позицію займають.
Для 25% респондентів важливо, щоб на роботі вони могли вільно висловлювати свої думки та відчували справедливе ставлення.
Дослідження Deloitte 2020 Global Human Capital Trends

Крок 5. Створіть невеликі робочі групи з обговорення конфлікту
Це можна зробити, керуючись вищезазначеним принципом уточнення позицій членів команди. Створення малих груп зробить роботу лідера більш ефективною — заощадить час на обговорення схожих позицій і полегшить структурування фактів. А команді допоможе краще зрозуміти суть справи й скоротить час та зусилля на прийняття рішення. Надалі цю стратегію можна використовувати для розв’язання інших проблем всередині організації.

Крок 6. Щиро співпрацюйте з усіма учасниками конфлікту
Це означає набагато більше, ніж просто об’єднати ідеї обох сторін та сформувати творче рішення, прийнятне для всіх. Коли співробітники відчувають свій внесок, вони не лише усвідомлюють власну значущість та зміцнюють стосунки зі своїми колегами по команді. Вони дійсно мають змогу бачити, як їхні індивідуальні зусилля істотно впливають на досягнення результатів командою і компанією.
Компанії, в яких команди бачать вплив власних результатів, вдвічі частіше досягають фінансових цілей або ж перевищують їх, втричі частіше демонструють високу продуктивність, в 6 разів частіше проявляють новаторство і гнучкість та у 8 разів частіше досягають кращих результатів в бізнесі.
Дослідження Deloitte 2020 Global Human Capital Trends

Вищезазначені стратегії можуть використовуватись в організаціях будь-якого розміру, хоча й працюють по-різному залежно від типу та стадії конфлікту. Проте кожна з них проведе вас шляхом діалогу та порозуміння, розкриє нові грані командної співпраці та, впевнена, призведе до результату, що приємно здивує вас. 
Хтозна, може, ви почнете вважати конфлікт не перешкодою роботі, а можливістю зробити її ефективнішою?

Медіація – це добровільний і конфіденційний процес, в якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.
Особливою рисою медіації є те, що сторонни спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання.

Медіатор - спеціально підготовлений посередник у вирішенні конфліктів, який однаково підтримує обидві сторони та допомагає їм знайти взаємоприйнятне рішення.
Медіатор несе відповідальність за процес, а не за рішення.



https://happymonday.ua/konflikty-v-komandi - за інформацією сайту



Немає коментарів:

Дописати коментар

ВІДТЕПЕР ШУКАЙТЕ НАС ТУТ ✋👇

ОСНОВНІ СТОРІНКИ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ  https://tnpu.edu.ua/vyhovna%20robota/sps.php  https://www.instagram.com/ps_tnpu/  T...